Informació relativa al tractament de les meves dades personals


Tret que dugueu a terme la vostra inscripció directament mitjançant el web de l’Oficina Antifrau de Catalunya, per tal de poder inscriure-us en aquesta activitat formativa, la vostra entitat pot cedir les vostres dades a l’Oficina Antifrau de Catalunya (OAC), institució encarregada de dur a terme la vostra inscripció a la plataforma de formació en línia. Així mateix, us fem avinent que l’Oficina Antifrau informarà la persona responsable d’aquesta acció formativa a la vostra institució, un cop finalitzada l’activitat, sobre si aquesta ha estat o no completada.

A continuació us facilitem la informació relativa al tractament de les vostres dades personals:

D’acord amb el Reglament (UE) 2016/679, del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d’abril, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i la lliure circulació d’aquestes dades (RGPD), la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, i la resta de normativa vigent en matèria de protecció de dades personals, quedeu informat/ada que:




  1. El responsable del tractament de les vostres dades personals és la Direcció de l’Oficina Antifrau de Catalunya.
  2. Les dades de contacte de la persona delegada de protecció de dades són delegadapd@antifrau.cat C/Ribes núm. 3, 08013-Barcelona, amb la qual podeu contactar per a totes les qüestions relatives al tractament de les vostres dades personals. 
  3. La finalitat del tractament de les vostres dades personals és la de dur a terme el control, el seguiment i altres activitats relacionades amb l’organització de cursos, seminaris, conferències i altres actes de formació i activitats divulgatives de l’Oficina Antifrau així com gestionar la plataforma de formació en línia amb activitats formatives dissenyades per la Institució.
  4. Pel que fa a la legitimació per al tractament de les vostres dades personals, aquest tractament es basa en el vostre consentiment, d’acord amb l’art. 6.1 a) de l’RGPD i en el tractament necessari per al compliment d’una obligació legal aplicable al responsable del tractament (art. 6.1 c) de l’RGPD).
  5. Les vostres dades es tracten en el marc de l’activitat de tractament “Formació” que consta al Registre d’activitats de tractament de l’OAC.
  6. No es preveu la comunicació de les vostres dades personals, tret d’obligació legal. Si escau, l’Oficina Antifrau de Catalunya pot comunicar a l’entitat a què pertany l’alumne/a si l’activitat ha estat o no completada.
  7. No està prevista la transferència internacional de les dades per a aquest tractament.
  8. Les dades es conservaran per al temps necessari per a complir amb la finalitat per a la qual es van recollir fins que no retireu el vostre consentiment o en demaneu la supressió. La retirada del vostre consentiment no afecta la licitud del tractament basat en el consentiment previ a la seva retirada.
  9. Quant a les mesures tècniques i organitzatives, les activitats es desenvolupen de forma automatitzada i no automatitzada. Les mesures de seguretat s’adrecen a garantir el control d’accés físic als equipaments on es processen les dades, control de l’emmagatzematge de les dades, control d’usuaris autoritzats (amb usuari i contrasenya o amb identificació electrònica) a accedir a les dades i tipus d’accés que hi fan.
  10. Informació addicional: En el cas que l’alumnat s’hagi donat d’alta a la plataforma de formació en línia de l’Oficina Antifrau, l’empresa proveïdora responsable de l’allotjament de l’Aula Virtual manifesta que la informació es troba en servidors ubicats a la Unió Europea, duu a terme còpies de seguretat de les dades, monitoritza els moviments que s’hi efectuen i administra la base de dades d’acord amb les previsions de la normativa vigent de protecció de dades personals. Així mateix, duu a terme la tasca d’actualització i desenvolupament de l’entorn Moodle en què es basa l’Aula Virtual juntament amb el personal formador de l’Oficina Antifrau.
  11. Podeu accedir a les vostres dades, sol·licitar-ne la rectificació o supressió, oposar-vos al tractament i sol·licitar-ne la limitació, fent arribar la vostra sol·licitud a l’adreça de l’Oficina Antifrau o mitjançant la seva seu electrònica: Seu electrònica - Oficina Antifrau de Catalunya - Tràmits associats a la LOPDGDD
  12. Podeu adreçar una reclamació adreçada a l’Autoritat Catalana de Protecció de Dades, especialment quan no hàgiu obtingut satisfacció en l’exercici dels vostres drets, mitjançant la seu electrònica de l’Autoritat (https://apdcat.gencat.cat/ca/seu_electronica/index.html) o per mitjans no electrònics (per correu postal) adreçat a: Gran Via de les Corts Catalanes, 635, 08010 Barcelona o bé presencialment al Registre d’entrada de documents de l’APDCAT o al Registre d’entrada de qualsevol òrgan de l’Administració de la Generalitat de Catalunya o de l’Estat, o mitjançant la presentació de la reclamació en una oficina de correus d’acord amb la normativa d’aplicació.